2012-05-06

Post SIS (U) 2012

Sist i världen med min uppdatering, but here we go!

Tack till alla som kom förbi mitt, Sarah Kläpp och C'est bon Kulturs bord på seriefestivalen under SPX! Det var, precis enligt reglerna en hektisk och intensiv helg, men också minst lika rolig och fylld med all pepp i världen. Det är ett par olika seriefestivaler och mässor under året men det är just under SPX (SIS) där man har chans att möta i princip hela seriesverige. En gång om året ses alla serieskapare och kollar vad de andra har gjort sedan sist. Trots den tragiska förlusten av festivalgeneralen såg alla ansvariga på serieteket och runt om i seriesverige till att festivalen blev fantastisk. Många tack för en jättefin festival!

Förutom att smyga runt och se allas sjukt fina serier (hann knappt köpa något, hoppas kunna ordna det problemet i efterhand...) så sålde jag lite fanzin! Jag hade med mig tre olika fanzin: Mitt stora projekt "Optics", Mitt barn och ungdomsserieprojekt "Nikodemus och ansiktslyftet" och mitt novellserieprojekt "Samma". Förra året hade jag inte med mig så mycket nya saker så det kändes som ett steg framåt att packa upp tre olika (om än små) projekt. Kommer definitivt bli mer av det tänket i framtiden.

Mina tre nya fanzin!
Om ni av någon anledning inte var där eller inte hade chansen att köpa något av mina fanzin på plats går det fantastiskt bra att beställa dem direkt från mig! Priserna varierar men om ni köper mina tre senaste fanzin får ni hela paketet för 100 SEK (10 Euro) + porto, dvs ni sparar hela tio procent! Jag har också uppdaterat med lite äldre fanzin och böcker som man nu kan beställa! Jag kommer signera SAMTLIGA fanzin och rita något i dem om ni vill! Mer information om det under comics och shop-fliken!

Så vad hände sen? Jag åkte hem till Malmö, landade en dag eller två efter ett par extremt intensiva veckor och sedan var det tillbaka till arbetsbordet igen. I helgen var det deadline för en serie jag gör åt en fransk seriefestival i Lyon, så det är snabba bud som gäller! Tio europeiska tecknare gör var sin bit av en längre story som kommer poppa upp på internet för att bygga upp peppen inför festivalen! Det är ett kul projekt, jag länkar till det när serien ligger uppe, kommer finnas både på franska och engelska! Nu ska det bara klistras in rätt text i rätt språk på rätt ställe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar