2012-06-08

Jag har landat men kan knappt vänta på att lyfta igen.


Och plötsligt bröts radiotystnaden.

Jag är här för att uppdatera er lite om vad det är jag håller på med, och varför jag inte har postat en enda uppdatering på bloggen på snart en månad (herregud!)! Efter att jag hoppat på som utställningskoordinator för Seriefrämjandets vandringsutställning "livet är inget för amatörer" var jag tvungen att tänka om något när det kommer till mina arbetsrutiner och dagsupplägg. Många olika små och stora projekt kräver bra planering om jag skulle hinna med att lägga tacksamt med tid på allting. Så i vanlig ordning satsade jag högt och bestämde mig för att starta tre olika personliga projekt, alla med olika stilar, riktningar och mål. Planen är att de ska kunna gå att drivas tillsammans, och att jag ska kunna hoppa mellan dem (Utan att hoppa bort mig själv såklart). Fokuserat hoppande.

Mycket av den senaste tiden har gått ut på att komma in i rollen som koordinator och lära mig en massa bra saker, pröva flera olika upplägg för arbetsrutiner och metoder och sakta men säkert få någon form av kontroll över vardagen igen efter en ganska hektisk och smått kaosartad vår. Testat listor och scheman, städat och möblerat om mitt arbetsbord, köpt nya pennor. Och så har jag befunnit mig i det inledande projektstadiet, där allting i världen är möjligt. Det är den bästa platsen att vara på.

En första snabb blick på vad det är jag arbetat med den här veckan (Mera snart!)

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar