För några veckor sedan gjorde jag ett par test-illustrationer för en pitch som inte gick hem.
Det gick ut på att tänka om upplägget för ett redan existerande pussel-spel, behålla speldesignen men tänka om gällande det visuella. Det är roligt och intressant utgå från något och fundera på hur långt man kan ta något kreativt utan att behöva skapa från scratch. Det är tydliga ramar och mål och utmaningen ligger i hur mycket man kan göra inom den ytan utan att allting rinner över kanten.
Jag hade mycket högflygande planer från början, men det var viktigare att hålla det enkelt och visa vad jag kunde göra på relativt kort tid med ett stabilt koncept. Nu gick ju inte idén hem riktigt så det spelade kanske ingen roll, men jag är nöjd nog för att visa bilderna från mitt koncept.
Det gick ut på att tänka om upplägget för ett redan existerande pussel-spel, behålla speldesignen men tänka om gällande det visuella. Det är roligt och intressant utgå från något och fundera på hur långt man kan ta något kreativt utan att behöva skapa från scratch. Det är tydliga ramar och mål och utmaningen ligger i hur mycket man kan göra inom den ytan utan att allting rinner över kanten.
Jag hade mycket högflygande planer från början, men det var viktigare att hålla det enkelt och visa vad jag kunde göra på relativt kort tid med ett stabilt koncept. Nu gick ju inte idén hem riktigt så det spelade kanske ingen roll, men jag är nöjd nog för att visa bilderna från mitt koncept.
/ A
Gör en serie av den! :)
SvaraRadera